علم الهدی: تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است

«دیگر مردم مدیریت‌های کلاسیک را قبول نمی‌کنند و به دنبال مدیریت‌های جهادی هستند»

نماینده علی خامنه‌ای در حالی سعی می‌کند تحریم‌ها را بی‌اثر نشان دهد که افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی اوضاع را برای اقشار تنگدست جامعه دشوار کرده است- عکس از آفتاب نیوز

احمد علم الهدی، امام جمعه و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مشهد، در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بر معیشت مردم گفت: «تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم‌اند. همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است.»

به گزارش انتخاب، او با بیان اینکه «دیگر مردم مدیریت‌های کلاسیک را قبول نمی‌کنند و به دنبال مدیریت‌های جهادی هستند»، افزود: «در آینده کشور ما، تمام زیاده‌خواهی‌ها منفور مردم می‌شود. میدان اقتصاد در کشور ما، میدان توسعه عدالت خواهد بود؛ چراکه مردم ما خواهان حذف تمام رانت‌ها و زیاده‌خواهی‌ها هستند. مردم عدالت می‌خواهند، لذا در جامعه آینده ما عدالت اقتصادی حاکم خواهد بود.»

نماینده علی خامنه‌ای در حالی سعی می‌کند تحریم‌ها را بی‌اثر نشان دهد که افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی و تداوم رشد صعودی آن‌ها اوضاع را برای اقشار تنگدست جامعه دشوار کرده است.

نگاهی به قیمت‌ روز اقلام خوراکی و پوشاک در بازار در کنار هزینه‌های دیگر مثل اجاره مسکن، آموزش، سلامت و حمل‌ونقل نشان می‌دهد چهار تا هفت میلیون تومانی که به‌عنوان عیدی دست کارگران و کارمندان را می‌گیرد، کفاف خوراک آنان در تعطیلات عید را هم نمی‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری رویداد۲۴، «محاسبات نشان می‌دهد یک خانوار چهار نفره برای دو هفته عید، بدون در نظر گرفتن مخارجی مانند میوه، آجیل، مواد شوینده و سایر موارد فقط برای هزینه‌های حداقلی کالا‌های اساسی که تحت شمول ستاد تنظیم قیمت است، باید نزدیک به دو میلیون تومان خرج کند.»

افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی و تداوم رشد صعودی آن‌ها اوضاع را برای اقشار تنگدست جامعه دشوار کرده است. در حال حاضر عیدی یک کارگر معادل ارزش پنج گونی برنج ایرانی است؛ درحالی‌که در سال ۱۳۹۹ با کف عیدی کارگران که سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، می‌شد ۱۱ گونی برنج ایرانی خرید.

نکته قابل‌توجه این است که در یک‌ سال گذشته، هم حقوق و دریافتی حداقل‌بگیران متناسب با نرخ تورم تعیین نشد و هم قیمت کالاهای اساسی تصاعدی افزایش یافت؛ به‌عنوان‌ مثال برنج ایرانی بیش از ۱۶۰ درصد گران‌تر شد، نرخ تخم‌مرغ بیش از ۱۳۰ درصد و مرغ  ۸۰ درصد بالا رفت و این وضعیت درباره دیگر کالاها نیز صادق بود؛ به‌طوری‌که ماست حدود ۲۳۰ درصد گران شد، شکر ۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشت و رشد صعودی قیمت روغن نیز بیش از ۱۰۰ درصد بود.